fbpx

Vállalkozóként akár Te viszed a marketinged, akár nem, mindenképp érdemes képben maradni a legfrissebb változásokról a közösségi oldalakon – hiszen jelenleg itt tudod elérni a vásárlóidat, potenciális érdeklődőidet.

Ha nem Te viszed a marketinged, akkor azért, hogy ötleteket adhass a kiviteleződnek, vagy szemmel tudd tartani, mennyire követi ő maga a változásokat.

Ha pedig Te készítesz magadnak mindent, akkor biztosan szeretnéd kihasználni a legújabb eszközöket, hogy a piac előtt maradhass.

Nézzük meg, milyen változások voltak Instagramon az elmúlt fél évben…

Érdemes azoktól a funkcióktól indulni, amelyek év elején jelentek meg, hiszen ezeknek pontosan tisztában vagyunk már a használatával.

Kérdezz tőlem valamit!

2018-ban rengeteg stickerrel bővült az instagram kínálata, amivel mind-mind a story-kat tudod feldobni.

Az instagram story funkciót azért érdemes használnod, hogy kicsit közvetlenebb tartalmat oszthass meg a közönségeddel. A feed-ben (azaz hírfolyamban) általában a szebb képekre vevők az emberek, ezért a story funkciót nyugodtan használhatod háttértartalmak megosztására is.

Új sticker jelent meg idén januárban az Instagramon, ami lehetővé teszi a követőknek, hogy kérdezzenek tőled – abban a témában, amiben Te szeretnéd.


Mire használhatod?

  • Piackutatás – kérdezd meg a közönséged valamiről, amit szeretnél eldönteni (például egy új szolgáltatásod egyik eleméről)
  • Interakcióba lépés – kerülj közel a követőidhez! A régi egyirányú kommunikációnak vége – mint a TV idejében volt. Manapság az nyer, aki interakcióba lép az emberekkel. Meg kell mutatnod, hogy Te is ember vagy!

Készítsd kvízt Instagram story-ba, és mozgasd meg a követőid!

Ha már arról beszéltünk, hogy hogyan lépj interakcióba a követőiddel, az Instagram story új kvíz stickere egy remek példa erre!

2019 májusban jött ki az új funkciók között ez a lehetőség, ami pofon egyszerűen működik.

  1. Találj ki egy kérdést a követőidnek, ami az iparágaddal kapcsolatos, és pontosan tudod a jó választ
  2. Gondolj ki mellé 3 rossz választ is
  3. Készítsd el mindezt kvíz formában!

Mire / hogyan használd?

  • Hasonlóan az előzőhöz: Lépj interakcióba a követőiddel!
  • Vizsgáld meg, hogy milyen szinten vannak a követőid a témádban!
  • Játékosíts: Legyen élvezet téged követni, hogy már várják a következő sztorid, tartalmaid!

Készíts hosszabb videókat Instagramra is: IGTV a feed-ben!

Oké, de mi az az IGTV? Az IGTV jelentése Instagram TV.

Véleményünk szerint ezzel (is) próbálja felvenni a versenyt az Instagram a YouTube-bal, ahol messzemenően a leghosszabb ideig nézik az emberek a videókat (átlagosan).

Ezért jött létre az Instagram TV lehetősége még 2018-ban.

Sokan nem használták, mert nem volt elérhető a feed-ben, így jóval kevesebben nézték meg a videót, mint amennyi energiabefektetésbe került az elkészítése – de ez idén szerencsésen fordulópontot vett.

Zuckerbergék az felhasználói igényekre reagálva elérhetővé tették az idővonalon a videók első 1 percét – amit egyébként automatikusan megoszt az IGTV. Miután letelt az 1 perc, lehetőséged van tovább nézni a videót az IGTV-n. (az IGTV nem egy külön applikáció, csak egy rész az Instán belül)

Mire használd?

  • Készíts hosszabb, mélyebb videókat a témádban, és töltsd fel Instagramra is (YouTube mellett)
  • Ebből következik: Adj több értéket a követőidnek Instán!

16:9 videó IGTV-n? Igen!

Miért nem készített a legtöbb cég IGTV kompatibilis videókat?

Azért, mert…

a, Külön videót kellett ide készíteni
b, Vagy minimum külön kellett exportálni

Eddig az IGTV csak 9:16 (azaz normál telefon formátumú) videókat támogatott. Feltölthettél más méretet is, de akkor egy részét levágta a videódnak.

Azonban ez (is) megváltozott idén. Most már a 16:9 videókat is jól kezeli az IGTV, hiszen el tudod fordítani a telefonod, és teljes képernyőn tudod élvezni a videót!

Mire használd, miért hasznos?

  • Egyszerűbb videót feltölteni
  • Tartalommutáció: Töltsd fel IGTV-re a YouTube videóid is!

Konklúzió, és a teendőid

Mindig lesznek változások, új funkciók azokban a marketing eszközökben, amelyeket nap mint nap használunk.

Érdemes képben maradni a legújabb változásokkal kapcsolatban, mert ezek az új funkciók mindig akkor működnek a legjobban, amikor frissek.

Ha valaki már az ezredik Instagram szavazást látja, nyilván sokkal kevésbé fogja felkapni a fejét, mint amikor az elsőt.

Ezen túl viszont bármilyen eszközről beszélünk, bármilyen funkcióról, hasonlóak a célok – szóval ma, holnap, és 10 év múlva is ugyanarról kell szóljon a marketinged:

  • Szórakoztass, legyél izgalmas
  • Lépj interakcióba a vásárlóiddal, célközönségeddel
  • Készíts sok és minőségi tartalmat

Remélem ezzel a cikkel tudtunk segíteni, hogy képbe kerülj az Instagram legújabb változásaival.

Olvasd el a többi Instagrammal kapcsolatos cikkünk is:

Nyerj egy konzultációt, és további értékes nyereményeket!

Mit posztolj Facebookon és Instagramon cégvezetőként, ha elfogyott az ihlet?

Hogyan Instagramozz akkor is, ha unalmasnak tartod a céged?

Így kezdj bele az Instába cégként: megmutatjuk lépésről lépésre!

157 ezer insta követőt plasztikázott össze magának az ausztrál doki