fbpx

Cégvezetőként gyakran nem egyszerű képben maradni a legújabb trendekkel, mert egyszerre rengeteg feladat hárul rád.

Pláne így van, ha kisvállalkozást vezetsz: egész nap ügyet intézel, és még tartsd is a lépést a marketing percről percre történő változásaival? Gyakorlatilag folyamatosan alakulnak a közösségi média platformok, ha nem követed, kimaradsz valami nagy lehetőségből.

Nézzük meg, hogyan vedd fel a versenyt az egész piaccal, úgy, hogy közben egyben tartod a céged.

Implementálás: hogyan építsd be a közösségi kommunikációdba mások posztjait?

Bármilyen projektbe fogsz, bármilyen marketingeszközhöz nyúlsz, mindig érdemes egy fontos lépéssel kezdened:

Keress jó példákat az adott eszköz használata kapcsán. Ezt ne csak az iparágadban tedd meg, hanem jóval szélesebb körben is!

Fontos körülnézned magyar nyelvű Instagram és Facebook oldalak között is, és természetesen a külföldiekből is rengeteget lehet tanulni.

Mit tehetsz? Téma, hashtag alapján keress, valamint nézz körbe a saját hobbid, érdeklődési köröd legnépszerűbb és legaktívabb posztjai között!

Nézzünk néhány jó példát kiváló Instagram kommunikációra, posztokra:

Empathy Wines

Instagram:
https://www.instagram.com/empathywines/

Az Empathy Wines a méltán híres amerikai vállalkozó, Gary Vaynerchuk (@garyvee) brandje.

A pozicionálás nagyon egyszerű: 40 dolláros borokat készítenek, és árulnak 20 dolláros áron. Garyvee gyakran felhívja a figyelmet boros brandjére a saját oldalán is, sőt: rendszeresen kéri videói végén, hogy ha tetszett a videó, és szoktál bort inni, ajándékozni, vagy van üzlettársad, aki borozik, nézz rá az Empathy Wines weboldalára – mert ez a világot jelentené neki.

Az, hogy nem pushol vásárlásra, hanem kér, remek eredményeket hoz neki. Bár számokat pontosan nem tudunk, de rengeteg videós és képes visszajelzést osztanak meg Instagram sztoriban, és posztban is.

Mit tehetsz, mit tanulhatsz tőle?
1. Nézz rá az Empathy Wines instagram oldalára
2. Fizess elő egy három üveges boxra, és tartsd nyitva a szemed: Figyelj, és jegyzetelj le mindent, ami a vásárlás előtt, közben, után történik. GaryVee a világ egyik legjobb marketingese – és a 7-800 fős csapata (marketingügynöksége) olyan nagy brandekkel dolgozik, mint a Pepsi, vagy Budweiser. Valamit tudnak, az biztos…

Bors gasztrobár

Instagram oldal:
https://www.instagram.com/borsgasztrobar/

Miért a Bors?

A Bors gasztrobárt nagyjából 2 éve fedeztem fel, húgomnak köszönhetően. Ő imádja az újhullámos helyeket kávézó és étterem tekintetében is – a Bors pedig valami különlegeset nyújt az Astoriától 2 percre.

De miben különleges ez a hely? Isteni bagetteket, egyedi leveseket (túrórudi-leves például), és nagyon menő kiszolgálást nyújtanak. (Bármikor rendel valaki, a pénztáros felolvassa a rendelést, és a Star Wars stílusú hely személyzete kórusban ordít fel egy ,,IGEN”-t.)

A közösségi oldalakon sem ügyetlenek, mi sem bizonyítja, hogy most (2019. június) is az első helyen állnak a méltán népszerű TripAdvisor rangsorában az olcsó étkezdék között.

És mit csinálnak a Social Media felületeiken, például az Instán?

Semmi különöset, csak amit egy étteremnek kell: megmutatják, milyen ételekkel találkozhatsz náluk, vagy épp hogy milyen őrültek, és hogy miként telnek a napjaik. Kövesd be az Instagramjukat, mert van mit tanulni tőlük.

The Drop Wine

Instagram oldal:
https://www.instagram.com/thedropwine/

A The Drop Wine kiváló példája annak, hogy hogyan mutass meg egy hangulatot gyakorlatilag szavak nélkül.

Kiválóan játszanak az Instagramjuk színvilágával, és vonzóvá tesznek egy olyan terméket, ami egyébként simán besorolható lenne a közepesen olcsó kategóriába, és adhatnák kommersz áron.

Mennyire vonzó egy dobozos bor? Erősen kérdéses, bár a Tibi atya is épp valami hasonlóval próbálkozik a nagy multik polcain… Mindenesetre a The Drop Wine elég vonzóvá tette az őket követő 30 ezer ember számára.

Kövesd őket Te is!

DiVino

Instagram:
https://www.instagram.com/divinowinebar/

Nyerj egy konzultációt, és további értékes nyereményeket!

Lehet szépen és tervezetten kommunikálni Instagramon magyar vállalkozóként?

A választ a DiVino számítja konzisztens kommunikációjukkal. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint ezek az egybefüggő képek…

Gondolj bele mennyi munka van abban napi szinten, hogy ilyen tervezett legyen az egész. És megéri?

Az utóbbi pár posztot vizsgálva a posztokat kedvelők száma 2-3% körül alakul, ami 3000 követőnél kiemelkedőnek számít. (Tapasztalatunk szerint ilyenkor a 0,25-0,75% közötti számít átlagosnak.)

Ha a Te branded is prémium, és szeretnél prémium kommunikációt, érdemes a DiVinot vizsgálnod. 🙂

Konklúzió – Mit posztolj, ha elfogy az ihlet?

A lényeg a kommunikációban a folyamatosság. Lehetetlen folyamatosan új, saját ötletekkel előállni, és nem gondoljuk, hogy egy 20 fős stábbal dolgoznál ezen (mint mondjuk GaryVee, csak a saját személyes (!) brandjén).

Pont ezért érdemes más, sikeres vállalkozások kommunikációját vizsgálni – vagy legalábbis inspirálódni belőle.

Gondolj bele: A legnagyobb ötletek vállalkozások terén sem újítások voltak. A Facebook sem az első közösségi oldal volt, ahogy az Iphone sem az első telefon. A legjobb posztod nem biztos, hogy egy eredeti ötletből kell, hogy szülessen – elég, ha továbbgondolsz egy már működő koncepciót… Például átveszel egy mémet, és lefordítod a saját iparágadra. 🙂

Remélem, ezzel a rövid cikkel sikerült új ötleteket adnom, és bele is kezdesz a megvalósításba!

Ha érdekel, hogy hogyan tudsz egy anyagból rengeteg posztot gyártani, kattints ide.

Itt pedig bemutatjuk egy ausztrál plasztikai sebész Instagram-sikersztoriját, majd pedig elemezzük, hogy ezt hogyan valósította meg – olvasd el, és építsd be te is a modellt a vállalkozásod stratégiájába!