Ha azt feltételezzük, hogy már egy haladó szinten van valaki, akkor vajon mennyibe kerül ezt szinten tartani és néhány képzéssel évente szélesíteni a látókörét?

Nem tudunk mindenki nevében nyilatkozni, de megoszthatjuk azt, hogy nekünk mennyibe kerül a saját tudásunk karbantartása és fejlesztése. A többéves felfutási időszakról majd egy másik posztban beszélhetünk, azt sem volt egyszer egyszerű kivitelezni.

Az idő is pénz

Minden nap átlagosan 30 percet azzal foglalkozunk, hogy a fontos híreket, eseményeket lekövessük. Ezen felül hétvégén kikapcsolódásként könyveket, szakmai cikkeket, videós anyagokat szoktunk fogyasztani. Ez átlagosan heti 2 óra, mert van, amikor elutazunk, de van, hogy akár 8 órás képzéseket végzünk el élőben, vagy e-learningen keresztül.

A 2019 februári óradíj alapján ez fejenként 55.000 Ft-nyi befektetés, ha csak az időnket számoljuk.

Ezek az anyagok azonban általában nem csak ingyenesek 🙂

A piszkos anyagiak

Mennyit költöttünk eddigi idén? Több, mint 450.000 Ft-ot, és még csak 2019. Februárja van, amikor ezeket a sorokat írom. Miből tevődik ez össze?

  • Magazinelőfizetések (havi kb. 8500 Ft):
  • Könyvvásárlások (havonta átlagosan 8000 Ft)
  • Élő tréningek (havonta átlagosan 40.000 Ft)
  • E-learning tréningek (havonta átlagosan 20.000 Ft)

Ebből következően átlagosan majdnem 80.000 Ft-ot költünk csupán a tananyagok megvásárlására, amiben nincs benne a feldolgozása illetve a belső képzésekre, tudásátadásra fordított idő, hogy jobbak legyünk hónapról hónapra.

“Na jó, de Nektek ez a dolgotok”

Igen, de hacsak nem alkalmazott vagy, akinek semmi köze a marketinghez, akkor azért Neked is. Ha cégvezető vagy, vagy marketinges, akkor ajánlott folyamatosan képezned magad legalább ingyenes eszközökkel, és rászánni az idődet.

“Nekem erre nincs időm”

Ha elég sokáig nem szakítasz időt a saját továbbképzésedre (legyen szó bármilyen szakterületről), akkor záros határidőn belül nagyon sok szabadidőd lesz… Vezető beosztásban hatékonyabb tudsz lenni, ha több rálátásod van több szakterületre is. Nem kell annyi idő a döntéshozatalhoz és jobb megoldásokat tudsz választani egy-egy problémára, ha ismered az adott szakterületet.

Hogyan állj neki?

Tűzz ki egy célt: pl. “minden nap 10 percet szakmai jellegű hírek olvasására szánok”/”minden második hónapban elmegyek egy egész napos képzésre” stb.

Olvasd az írásos anyagainkat, kövess Instagramon minket, mert az a célunk, hogy ebben a folyamatban támogassunk téged. Ebben a cikkben például összegyűjtöttünk 7+1 jelet, amelyből felismerheted, hogy átver a marketingügynökséged, itt pedig arról írunk, hogy hogyan marketingezz 0 Ft-ból.

Kérdésed van? További segítségre van szükséged?

Írj a hello@marketingflow.hu címre, vagy a kapcsolat oldalon keresztül írj nekünk üzenetet.