fbpx

Napról napra növekszik a legnagyobb közösségi oldal ( Facebook ) kistestvérének népessége: Lassan már több, mint 3 millió magyar felhasználója van az Instagramnak.

A platform épül szépül, egyre több funkció elérhető, 2019-ben is rengeteg újdonsággal jött elő Zuckerberg csapata. (LINK!)

Vállalkozóként Te sem akarsz kimaradni a buliból. Érdemes is tartalmat gyártanod, és a hirdetéseket is kihasználnod, hiszen az organikus elérések még mindig nagyon magasak – ráadásul imádják a platformot a felhasználók, így biztosan utoléred a célközönséged.

Nézzük meg, hogy hogyan állj neki az Instagramos hirdetéseknek, ha még soha nem használtad a platformot.

Instagram hirdetés készítése az applikáción belül

Instagram hirdetés készítésére két opció van:

  • Az Instagram applikációból készítesz hirdetést
  • A vállalkozáskezelőből készíted el a hirdetést (ezen belül pedig a hirdetéskezelőből)

Bevallom az elsővel még nem foglalkoztunk túl sokat, mivel a hirdetéskezelős a tökéletes orvosság erre a “betegségre”.

Az Instagram applikációs hirdetés a hirdetéskezelős hirdetés mostoha kistestvére, aki mindig rossz jegyeket hozott az iskolából, sportokban sem volt túl ügyes, és otthon se segített eleget. ( a Facebookos bejegyzés kiemeléshez hasonlóan)

Hogyan adj fel az Instagram applikációból hirdetést?

Bár nem ajánljuk, de ha tényleg csak 1-2 perced van hirdetést feladni – akkor a semminél jobb lesz.

Később, ha van 10-15 perced leülni és komolyan foglalkozni a hirdetéssel, rájössz majd, mennyire megéri a hirdetéskezelőből feladni ugyanezt a hirdetést.

Nézzük meg, hogy hogy néz ki pontosan a hirdetésfeladás Instagram applikációból:

1. Válaszd ki a bejegyzést, amit meg szeretnél hirdetni

Sajnos applikációból nem tudsz olyan hirdetést készíteni, ami nem szerepel az instagram oldaladon – csak meglévő posztot tudsz kiemelni.

Ennek a hátránya, hogy nem tudsz A/B tesztelni.

2. Válassz célt a hirdetésednek!

Míg a hirdetéskezelőből 10+ cél közül választhatsz majd, addig itt csak 3 lehetőséged van.

Mi kiválasztottuk ebben a tesztben, hogy a profilunk legyen a cél. (Éles hirdetést hosszú ideje nem futtattunk az applikációból, ellenben a hirdetéskezelőből napi több ezer forintban hirdetünk Instagramon is.)

3. Jöhet a célközönség – a hirdetésed egyik legfontosabb része

Ezt rábízhatod az Instagramra, vagy akár manuálisan is beállíthatod demográfiai adatok alapján, hogy milyen célközönségnek szeretnél hirdetést készíteni.

Mi ebben az esetben a manuálisat választottuk.

4. Végül, de nem utolsó sorban add meg a hirdetésed büdzséjét és időtartamát.

Az Instagram app itt is bekorlátozza a lehetőségeid. A hirdetéskezelőből kezdő és végdátumot is megadhatsz, míg az Instagram appban csupán egy élettartamot.

A licitálási stratégiákról, napi kampány szintű büdzséről, vagy egyéb okosságokról már nem is beszélve.

5. Kész a hirdetés, már csak meg kell adnod a fizetési adataid, és hozhatod az új érdeklődőket a céges Instagramodra!

Fontos megjegyezni még egyszer, hogy ez nagyon-nagyon kezdetleges lehetőség.

Sokkal cizelláltabb, ha a hirdetéskezelőből készítesz egy hirdetést, amit csak Instagramon fogsz futtatni – mondjuk a hírfolyamban.

Nézzük meg, hogy hogyan tudod ezt megcsinálni.

Hogyan hirdess Instagramon úgy, ahogy a profi ügynökségek szoktak?

Kicsit becsapós a cím.

Nyilván nem fogsz tudni úgy hirdetni, mint a hogy mi szoktunk – hiszen több év tapasztalatát lehetetlen átadnom pár ezer szóban.

Viszont megmutatom, hogy mi milyen eszközt használunk, és végigvezetlek az első hirdetéskezelős Instagram hirdetéseden!

0. Nyisd meg a vállalkozáskezelőt, ezen belül a hirdetéskezelőt, majd kattints a létrehozás gombra

Eddig nagyon egyszerű – kivéve, ha még soha nem hallottál a hirdetéskezelőről / vállalkozáskezelőről.

Summázva a tényeket azért érdemes hirdetéskezelőből hirdetned, mert 100x jobb eredményeket fogsz elérni, mint egy egyszerű bejegyzés kiemeléssel (Facebook) / kiemeléssel (Instagram).

Ha még nincs vállalkozáskezelőd, hozz létre a business.facebook.com/overview weboldalon.

1. Készítsük el a hirdetést

Először a létrehozás gombra kattintva el tudod kezdeni létrehozni a hirdetést, majd ki kell választanod a hirdetés célját.

2. A cél meghatározása után állítsd be a célközönséget, büdzsét, és készítsd el a kreatívot!

Ehhez a szemléltetés kedvéért készítettünk egy videót, így biztosan meg fogod tudni csinálni velünk.

Nagyon érdekes, hogy a célközönségek résznél ha demográfiai alapú célzást választasz, akkor minden (IS!) megoldható.

Ebben a hirdetésben az a legjobb, hogy nem kell megjelenítened a hírfolyamodban. Ha valami rosszul sikerül, leállítod és kész, többet nem látja senki.

Ez azt jelenti, hogy tudsz bármit és bármennyit TESZTELNI. A tesztelés pedig a legfontosabb a marketingben.

Készítsd el velünk az első Instagramos hirdetésed:

Kész az első Instagram hirdetés, hogyan tovább?

Gyakorlás. Gyakorlás. Gyakorlás.

Nem győzzük eleget hangsúlyozni, hogy ahhoz, hogy szuper hirdetéseket készíts, gyakorolnod kell, és bele kell jönnöd.

Ráadásul egy elég összetett területről van szó, hiszen ezekbe mind bele kell jönnöd:

  • Az összes hirdetésed stratégiájának megtervezése
  • Hirdetés technikai beállítása
  • Hirdetés optimalizálása
  • Hirdetések szövegének megírása
  • Hirdetések képének megszerkesztése

“Akkor szaladjak rögtön egy ügynökséghez (hozzátok), hogy csinálják meg?”

Nem feltétlen, vagyis attól függ.

Természetesen szívesen segítünk ebben, hiszen több, mint 100 millió forintot költöttünk már a hirdetéskezelőből.

Azt szoktuk javasolni, hogy havi 100-150 ezer forint marketingbüdzsé alatt nem érdemes kiadnod / kiszervezned a hirdetéseket.

Ha ezt meghaladja a büdzséd, akkor biztos, hogy szuper eredményeket fogunk tudni neked hozni.

Ha egyelőre csak kevesebbet tudsz költeni marketingre, az is rendben van. Nem ciki, sőt.

Én (Marcell), napi 500 forintos büdzsével indultam el a hirdetéskezelőben – és kiváló eredményeket lehet annyiból is kihozni.

Te ismered amúgy is a legjobban a céged, szóval kevesebb büdzséből biztosan Te fogsz tudni a legtöbbet kihozni – ha beletanultál.

Ezért érdemes először kicsi büdzsé esetén magadnak beletanulni:

  1. Érteni fogsz hozzá, nem tudnak átverni. (Sajnos nagyon sok kókler van a marketinges szakmában, mivel bárki lehet már marketinges.)
  2. Tudni fogod, hogy biztosan lehet jó eredményeket hozni a te vállalkozásodnál közösségi média hirdetésekből

Tehát ha kevesebb a büdzséd, azt szoktuk javasolni, hogy gyere el hozzánk 1-2 konzultációra, segítünk összerakni a stratégiád, és kezdő szinten beletanulni. (vagy tanuld meg bárhol máshol, a lényeg, hogy tanulj bele valamennyire, mielőtt belevágsz hűbele Balázs módjára [bocsi Balázsok, de imádom ezt a kifejezést].)

Szóval a lépések kicsi büdzsé esetén:

  1. Megtanulod, esetleg egy szakértő segít a stratégiát összerakni
  2. Mikor már jól megy, az eredményeknek köszönhetően egyre nagyobb büdzséd lesz. 100-150 ezer forintnál már elgondolkozhatsz, kinek adod ki, melyik ügynökség szimpatikus
  3. Kiadod az ügynökségnek, mert már több dolgod van, nincs havi 10-20 órád a hirdetéseidre (vagy egyszerűen nem éri meg neked ennyit foglalkozni már vele)

Remélem tudtam segíteni, hogy hogyan indulj el a hirdetésekkel!