A legjobb alkalom, hogy belekezdj az Instába 1 éve volt. A második legjobb MA van.

Az Instagram az új legmenőbb közösségi oldal – egyre bővülő felhasználói körével. A reklámok még nem lepték el annyira, hogy az a fiatalokat elüldözze (egy új közösségi oldal keresni, és birtokba venni).

Ha cégként nincs még Instagram oldalad, akkor le vagy maradva. Manapság már nem csak a 16 évesek használják Zuckerberg második legnagyobb közösségi oldalát.

A statista.com 2019 januári adatai szerint például többségben (33%) a 25-34 évesek vannak, akik azért elég erős vásárlóréteget jelenthetnek. Mögöttük egyébként a második helyen a 18-24 évesek találhatóak (32%).

Mielőtt azt hinnéd, hogy a többi felhasználó nagy része gyerek, a 13-17 évesek a felhasználók csupán 6%-át fedik le.

Ezek alapján egyértelmű, hogy cégként érdemes belevágni az Instába, a kérdés már csak az, hogy hogyan kezdj bele… Nézzük meg!

Kezdd a legfontosabbal: Stratégia

Sokan szeretik kihagyni egy-egy marketingeszköznél a stratégiát, mert száraz, nehéz kialakítani, és nem is biztos, hogy fél óra alatt kész lesz. (Többnyire nem.)

A stratégiának egyébként nem kell nagyvállalatira még csak hajazni sem, pláne nem 60 oldalas vaskos dokumentumra gondolok itt. Inkább válaszold meg a legfontosabb kérdéseket néhány oldalon, hogy tudj mihez nyúlni, amikor elakadnál.

Néhány kérdés, amit hasznos lehet feltenned magadnak?

  • Miért fogsz Instázni cégként? Vagyis mi a konkrét cél?
  • Ki a célközönség, akit meg akarsz szólítani Instán?
  • Ők milyen más csatornákat használnak még?
  • Milyen problémájukat oldod meg, és hogyan?
  • Milyen nyelvezettel akarsz velük kommunikálni?
  • Ezeket milyen posztokkal tudod a legjobban támogatni?
  • Ki, mikor és hogyan fog RENDSZERESEN tartalmat gyártani?
  • Mi a minimum cél, és mikor leszel elégedett?

Legyen egy szuper profilod!

Amikor valaki találkozik veled, vagy a vállalkozásoddal, először a profiloddal fog szembesülni – majd utána fog ránézni a posztjaidra. (Kivéve, ha random böngészés közben [szerk: felfedezés közben] találta meg egy posztod – ami népszerű lett – vagy hirdetéseddel találkozott.)

Fontos a profilod felépítése, mert itt dől el, hogy az illető be fog-e követni, vagy pedig örökre elvesztetted.

Éppen ezért kell egyértelműnek lennie egy átfutásból is, hogy

  • Mivel foglalkozol
  • Kinek, és miért érdemes követni téged
  • Milyen tartalmakra számíthatnak tőled, esetleg milyen termékeid / szolgáltatásaid a legjellemzőbbek rád

3 példa a jól felépített Instagram profilra:

Használd a MEGFELELŐ hashtageket, okosan!

Használd a MEGFELELŐ hashtageket, okosan!

Minden 3. poszt hashtag-mentes Instagramon – de Neked vajon érdemes hashtageket használnod?

A válasz természetesen: Igen, mindenképp használd a témád hashtagjeit minden egyes posztodnál.

Azonban a Mention kutatása szerint a hashtagek nem javítják az interakciós arányt (sőt!) – ami azt jelenti, hogy:

  • A tartalom minősége számít a legjobban az interakciós arányoknál. Attól még, hogy telepakolsz hashtaggel egy posztot, nem fogják jobban szeretni
  • Sok gyenge poszt tele hashtagekkel rontja ezt az arányt
  • Néhány celeb hashtag nélküli posztjai is befolyásolják a statisztikát
  • A hashtag a posztod megtalálásában segíthet csak

Most, hogy elvettem a kedved a RANDOM hashtaghasználattól, nézzünk néhány szabályt a hashtagekre:

  • Ha magyar piacra dolgozol, használj csak magyar hashtageket. Fölösleges külföldiekkel próbálkozni. Igen, több kedvelés lesz a posztjaidon, de kedveléssel még mindig nem lehet a boltban fizetni (tudtommal).
  • Kutasd ki azt az 5-10 legfontosabb hashtaget, ami az iparágaddal kapcsolatos – és használd ezeket a posztjaidnál.
  • Ha sok (5+) hashtaget használsz, akkor helyezd el őket helykihagyás után a posztjaidba – vagy kommentbe. Sokkal elegánsabb lesz így.

Ami nélkül nem jutsz el sehova: Folyamatos, kitartó posztolás

Persze foglalkozhatunk a trükkökkel, hogy milyen hashtaget használj, milyen időpontokban posztolj, de ha nem csinálod folyamatosan – szart sem ér az egész. (bocsi)

Ma a közösségi médiának köszönhetően gyakorlatilag bármennyi minőségi tartalmat megoszthatsz – nem fogja zavarni a követőidet (sőt, fogyasztani fogják).

Éppen ezért, ha heti 2-3 posztot tervezel, akkor inkább hagyd a fenébe az egészet, és tedd máshova azt az energiát.

Sokszor, sok helyen beszéltünk már róla, hogy mi segíthet nagy mennyiségű tartalmat gyártani, néhány példa ezek közül:

  • Tartalommutáció (használj fel egy tartalmat többféle módon, vagy készíts egy tartalomból még több tartalmat)
  • A vevőid gyakori kérdései
  • Rakd ki ugyanazokat a tartalmakat bizonyos időközönként (3-6 havonta)

Tegyél róla, hogy a követőid fejében maradj… Amikor szükségük van valamire, téged keressenek, ne a konkurensed! 🙂

Ha szeretnél hasonló témában cikkeket olvasni, videókat nézni, kövess minket Facen (MarketingFlow),  vagy olvasd el ezt és ezt a cikket!