fbpx

Mostanra – 2019 – már biztosan Te is hallottad, hogy a közösségi média hirdetések (Facebook, Instagram, Messenger stb.) nagyon jól működnek – és Te is szívesen belekóstolnál, vágnál egy szeletet ebből a tortából.

Mi sem bizonyítja a fenti mondatot jobban, hogy a Facebook-nak tavaly (2018-ban) 55 milliárd dollár bevétele volt hirdetésekből. Mit jelent ez? Mark Zuckerberg cégének tavalyi bevétele lenne a 9. leggazdagabb ember a világon – megelőzve például a Google alapító tulajdonosát, Larry Page-et.

Ne húzzuk tovább az időt, szeretném, ha elkezdenél hirdetni Te is a közösségi média platofrmajin: Nézzük meg, hogyan készíts reklámot Facebookra!

A legegyszerűbb reklám: Boost post / bejegyzés kiemelés

Bevallom őszintén, engem a Boost posttal ki lehet kergetni a világból.

Nem lehetetlen, hogy a bejegyzések kiemelésével egész jó eredményeket érj el – van olyan ügyfelünk, aki 2018-ban 55 milliót költött bejegyzések kiemelésére – de nagyon jó piac kell ehhez. Mondhatni légüres tér.

Azóta persze ez az ügyfelünk 1/5 annyit költ hirdetésekre (általáunk), és 2x olyan jó eredményeket hoz így is – ez 10x eredmény növekedés.

Nem állítom, hogy Te is 10x jobb hirdetés fogsz összerakni a hirdetéskezelőből, de nagy rá az esély.

Azonban ha csak bele szeretnél kóstolni a Facebook reklámok készítésébe, arra a bejegyzések kiemelése gomb is tökéletes lehet.

1. Kelleni fog egy céges / üzleti Facebook oldal

Ha még nincs céges Facebook oldalad, akkor mindenképp szükséged lesz rá a hirdetéshez. Készítettünk erről egy videót, hogy hogyan teheted meg. (Ha már van oldalad, ezt ugord át nyugodtan!)

2. Keresd ki a posztot, amit hirdetni szeretnél

Bejegyzések kiemelésével csak meglévő posztot tudsz hirdetni.

Ha mindenképp bejegyzések kiemelésével szeretnél operálni, érdemes olyan bejegyzést választanod, ami jól teljesített a többihez képest – így nem öntöd ki szó szerint a pénzed az ablakon.

3. Kattints a bejegyzés kiemelése gombra!

Ez egy nagyon egyszerű lépés lesz, a céges oldalad posztja alatt megtalálod:

4. Állítsd be a hirdetés célját, célközönséget, gombot, időtartamot, költségkeretet – és kész is!

A bejegyzés kiemelés nagyon egyszerű megoldás, ezért 1-2 perc alatt kész leszel vele. Viszont légy óvatos az elvárások kapcsán:

Ha bejegyzések kiemelésével olyan baromi jó eredményeket lehetne elérni, akkor tele lenne Budapest Ferrarikkal, lamborghini diablokkal. Sajnos nem szoktam látni ezeket az autókat, szóval ennél egy fokkal szofisztikáltabb megoldásra lesz szükséged.

Indulásnak azonban ez is tökéletes.

Próbáld ki, teszteld le, és utána tovább tudsz lépni a bonyolultabb vállalkozáskezelő / hirdetéskezelő eszközökhöz.

A legkirályabb hirdetéseid csak a legjobb eszközzel készülhetnek: A hirdetéskezelő

Ha van más vállalkozó ismerősöd / marketinges ismerősöd, aki nagyobb összegben (havi több 10 ezertől akár milliókig) hirdet Facebookon, ő 99%, hogy vállalkozáskezelőt használ. (ezen belül található a hirdetéskezelő)

A vállalkozáskezelő telepítése nagyon egyszerű: Menj fel a Facebook business oldalára, és add meg az adataid, tehát:

  1. business.facebook.com/overview

2. Töltsd ki az adataid megfelelően (a következő oldalt is, két oldalas!)

3. Kész a vállalkozáskezelőd? Válaszd ki a hamburger menüből (bal felül) a hirdetéskezelő menüpontot. Itt hasonlót fogsz látni, mint a képen, csak üres lesz az egész fiók. Kattints a létrehozás gombra, és készülhetnek is a hirdetéseid!

4. Válassz ki egy célt a hirdetésednek. (Ugye, hogy már itt sokkal több lehetőségből választhatsz?)

5. Nevezd el a kampányod!

6. A továbbiakat egy rövid videóban mutatom be, mert az jobban átlátható így, mint screenshot formátumban. A videóban látni fogod, hogy Instagram hirdetést hoztam létre ez esetben, azonban az elhelyezéseknél a Facebook kiválasztásával ugyanígy kell hirdetést létrehoznod a Facebookra is.

Kész az első Facebook reklámod / hirdetésed. Hogyan tovább?

A kérdés jogos.

Nyilván nem véletlenül működik nagyon sok ügynökség (rajtunk kívül is) Magyarországon, vagy világszerte:

Facebook és Instagram hirdetéseket JÓL csinálni, és pénzt termelni vele sokkal nehezebb, mint összekattintgatni a fenti hirdetés.

A tréningjeink végén mindig elmondom a “hogyan tovább” résznél, hogy azt javaslom, először mindenképp tanulj bele ezekbe a hirdetésekbe. (vagy legalább a munkatársad / belső marketingesed)

Kicsi büdzsével nem is éri meg hirdetéseket kiadni ügynökségnek – főleg, ha még nincs elég bevételed, és van még 1000 jó helye a pénznek.

Számoljunk kicsit: Vegyük a kattintást, mint hirdetési célt – vagyis a weboldaladra fogunk forgalmat vinni.

Ha az ügynökség havidíja csak 50 000 forint (van olcsóbb, és drágább is), és neked van 50 000 forint hirdetési büdzséd, ez összesen 100 000 ft marketingre.

Nyerj egy konzultációt, és további értékes nyereményeket!

Az ügynökség ezért megcsinálja a hirdetéseket, cserébe nincs dolgod. Tegyük fel, hogy jól megy nekik, és 20 forintért hoznak kattintásokat átlagosan. Így összesen 2500 látogatót terelnek a weboldaladra.

Ha Te csak fele olyan jó eredményt érsz el (40 ft/ kattintás), akkor költségben ugyanott van.

Ökölszabály: Ha pénzed van, és időd nincs szervezd ki! Ha időd van, de pénzed nincs, tanuld meg! (Tehát hiába kerül sokba, ha Neked sok pénzt ér az időd, abszolút nem éri meg ezzel “szórakoznod”. Annyira azonban így is érdemes beletanulni, hogy tudd ellenőrizni az ügynökség munkáját. Klapka György is azt mondta, hogy a vállalkozónak mindenbe bele kell tanulnia, mielőtt kiadja, szerintem a sikerei magukért beszélnek.)

Tehát tegyük fel, hogy elkezded magadnak csinálni, és egész szépen jönnek az eredmények, ezért 6 hónap múlva a 100 000 forint marketingbüdzséd már 200 000 ft. Ebből a 200 000 ft-ból már csak az összeg negyede megy el ügynökségi díjra. Az ügynökség 30 forintért hoz kattintásokat, ez 5000 kattintást jelent. Neked 40 forintért kéne kattintásokat hoznod átlagosan, hogy ugyanúgy teljesítsenek a hirdetéseid.

Egy dologról még nem is beszéltünk. Közgazdásznak tanultam, ezért egy nagyon egyszerű szakszód szeretnék neked megtanítani: ALTERNATÍV KÖLTSÉG.

Jelen esetben az összes hirdetéskezeléssel eltöltött órádnak van egy alternatív költsége. Ha Te az első fél évben havi átlag 20 órát bogarászol a hirdetéskezelődben, és az ügynökség havidíja 50 000 forint, akkor Te óránként 2500 forintos órabér ALÁ taksálod magad.

Nem egyszerű, de ezeket érdemes számításba venned, amikor eldöntöd, hogy ki fogja csinálni a Facebookos reklámjaid, hirdetéseid.

Ha még nem tudod eldönteni, hogy kinek lenne érdemes ezzel foglalkoznia (Neked, egy belső munkatársadnak, vagy egy ügynökségnek – mondjuk nekünk), netán szívesen kiszerveznéd a hirdetéseid, jelentkezz hozzánk egy telefonbeszélgetésre a Szolgáltatások oldalunkon.

Vigyázz, ez a beszélgetés kötöttségmentes, szóval csak akkor próbálunk Neked eladni bármit, ha az Neked is jó. 🙂

Ha pedig ez téged nem érint, sok sikert kívánunk a megvalósításhoz – remélem tudtunk segíteni. 🙂