fbpx

A Facebook hirdetések ára folyamatosan, hónapról hónapra, és évről évre változik – éppen ezért, ha nem adsz fel napi szinten hirdetéseket, valószínűleg szeretnéd tudni, hogy mennyibe kerül a legnagyobb közösségi oldalon hirdetni – vagy egyáltalán mennyivel érdemes elindulni.

Ha pedig szoktál hirdetni, akkor kiváló viszonyítási pont lehet egy ügynökség adatai, hogy vajon a maximumot hozod e ki a hirdetéseidből, vagy két kézzel lapátolod a kukába a pénzt? (Általában az igazság a kettő között van.)

Mutatjuk, mire jutottunk a kutatás során…

Megéri Facebookon hirdetni egyáltalán?

A legtöbb vállalkozó, aki még nem ért el sikereket a közösségi oldalakon, gyakran megkérdőjelezi:

Érdemes egyáltalán hirdetnem Facebookon vagy Instagramon?

Röviden: Igen.

Hosszabban: 2018-ban 54 milliárd dollár (!) bevétele volt a legnagyobb közösségi oldalnak hirdetésekből. Ekkora eredményt érdemtelenül nem lehet elérni.

Ha más kontextusba szeretném helyezni: A Facebook tavalyi hirdetésekből befolyó bevétele elég lenne, hogy valaki a világ 10. leggazdagabb embere legyen – a Forbes adatai szerint (2019. 07.) – megelőzve a Google apalító Larry Page-et többek között, vagy épp Jim Waltont – a Wallmart alapítójának egyik fiát.

Az emberek nem fizetnek olyan szolgáltatásért, ami nem hoz hasznot az életükbe. A világ vállalkozói tavaly 54 milliárd dollárral szavaztak bizalmat a Facebooknak.

Mikor éri meg Facebookon hirdetned?

Sokféleképpen lehet számolni, hogy mi éri meg a hirdetéseknél, és mi az, ami már nem. Ha rögtön eladásra törekszel (és csak arra), akkor lesz a legegyszerűbb a számítás – ezt a stratégiát azonban nem javasoljuk, ha nem napról-napra akasz élni hosszabb távon.

Ilyenkor a számítás a következő: Hirdetések ára + termék / szolgáltatás bekerülési költsége < Hirdetésekből érkező bevétel

Ha nem csak konkrétan a termékeket / szolgáltatásokat hirdetsz (hanem pl márkaépítésre is törekszel), és ez a számítás stimmel, akkor megfogtad az isten lábát. Ha belegondolsz… Ilyenkor mindegy mennyit költesz hirdetésre – hiszen megtérül.

Természetesen: Minél többet költesz hirdetésekre Magyarországon, általában annál drágábban tudsz egy eladást hozni. Ennek egyik oka a felülről korlátos piac. (Tehát az, hogy csak 10 millió főből áll az országunk). Másik oka, hogy a Facebook optimalizál (méghozzá elég jól) – azaz mindig próbálja az adott büdzséből a legtöbbet kihozni. Nyilván minél nagyobb a büdzsé, annál drágább lesz ez a legtöbb.

Ha pedig mindent is hirdetsz, érdemes az analyticsben figyelni, hogy milyen forrásokból jöttek az eladások. Így tisztább képet kaphatsz arról, hogy vajon az adott konverzió

  • Facebook hirdetésből
  • Google Ads-ből
  • Facebook vagy Instagram organicból
  • E-mailből
  • Google keresésből
  • vagy más forrásból érkezett

A Facebookos hirdetés olyan, mint egy aukció – például a Vaterán, Jófogáson

Lényeges megértened a Facebook hirdetésekhez, hogy pontosan hogyan számítják ki egy kattintás árát. A kattintás árának rengeteg tényezője van, lényegében úgy néz ki, mint egy aukció.

Egy vaterás licitversenyben ha jó a termék, egymásra licitáltok folyamatosan a versenytársaiddal. Az nyer, aki a legtöbbet hajlandó adni az adott termékért.

A Facebook hirdetéseknél is hasonlóan alakul: Egymásra licitáltok a többi hirdetővel. Mi a termék itt? A felhasználó hírfolyama, azaz hogy megmutassa neki a Facebook a hirdetésedet.

Akkor elég minél többet adni egy-egy kattintásért, és tiéd lesz az összes? Nem. A Facebook ads nem ugyanúgy működik, mint a Google Ads.

Rengeteg tényező befolyásolja, hogy mennyibe kerül majd a végén egy kattintás például, vagy bármilyen célod:

  • Évszak, hónap, nap, vagy épp a pontos idő. Nem mindegy, hogy éjjel 2-kor, vagy este 19-kor csúcsidőben történik a licitháború
  • Az elhelyezés amit választottál – Instagram story, Facebook oldalsó sáv, vagy Audience network esetleg? Ettől is függ, mennyit fizetsz
  • Célközönség – Szűk, vagy bő? Olcsó őket elérni, vagy drágább? (A tehetősebb embereket mindig drágább elérni hirdetésekkel. Miért? Mert nagyobb értük a verseny.)
  • Licitstratégia – Van egy konkrét összeg, amit a kattintásért, vagy konverzióért akarsz fizetni. Hogyan sáfárkodsz ezzel a licitstratégiádban?
  • Mennyire releváns a hirdetésed – azaz mennyire érzékeli a célközönséghez passzolónak a kreatívod a Facebook?

Térjünk a tárgyra: Mennyibe kerül Facebookon egy kattintás, konverzió ára?

Ha angol nyelven olvastál már hasonló cikket, akkor könnyen meglepődhettél: Valóban akár 1,3-2 dollárba is kerülhet 1-1 kattintás ára Facebookon?

Nyugaton ez az átlag, de szerencsére Magyarországon jóval egyszerűbb a helyzet.

A pontos átlag világszerte kattintások árára egyébként 1,49 dollár – derül ki a WorldStream kutatásából.

Mivel itton negyed akkor verseny nincs, és a célközönségek is jóval kevésbé fizetőképesek, ezért a kattintások ára akár tizedannyi is lehet.

Van ügyfelünk, akinél például 100 ezer forint körüli hirdetési keretnél is sikerült 6 forint alatt tartani a kattintások árát. (2019 július)

A Fitsmallbusiness.com kutatása megmutatja, hogy iparáganként nagyon különbözik a nemzetközi átlag a kattintások árára. Néhány példa erre:

  • A legdrágább átlagos kattintás árat – nem meglepő módon – a biztosítási és pénzügyi cégek érték el: Náluk 3,77 dollárba került egy kattintás (!)
  • A legolcsóbb (sorrendben) a ruházati ipar (0,45$), az utazásszervezés (0,63$), valamint a kiskereskedelem (0,7$) volt

Mi a helyzet Magyarországon a kattintások árával?

Itthon megfigyelhető, hogy az összes hirdetési platformon – így a Facebookon is – sokkal olcsóbb minden.

Gyorsan átnézve az általunk kezelt hirdetési fiókokat, kiderült:

  • A legolcsóbb átlagos kattintási ár nálunk 6 ft/ kattintás (jó, ez elég extrém, de büszke vagyok rá 🙂 ) – egy hónapra vetítve, az összes hirdetést nézve a fiókban
  • A legdrágább kattintási ár 64 ft/ kattintás átlagosan. Bár itt olcsón hozunk konverziókat, szóval megtérül
  • Az átlagos kattintási ár 36 ft az összes fiókot tekintve

Ebből kikövetkeztetheted, hogy nagyjából a Te hirdetéseidnél is 25-55 forint között lesz egy kattintás ára – célközönségtől, market fit-től, és még rengeteg változótól függően.

Mi számít jó kattintási árnak? Az ha megtérül. Lényegtelen mennyi a kattintás ára a nagy képet nézve. Boldogan fizetnék 500 forintot is egy kattintásért a MarketingFlownál, ha tudom, hogy minden 10. (de akár csak 50.) kattintó is ügyfelünk lesz. 🙂

Mennyibe kerül egy konverzió Facebookon – vagyis mennyibe kerül egy vásárlás / feliratkozás?

Már a címből kiderül, konverzió gyakorlatilag lehet bármilyen cél, amit el akarsz érni – éppen ezért baromi nehéz átlagot vagy benchmarkot meghatározni konverzióra.

Nyerj egy konzultációt, és további értékes nyereményeket!

Hatalmas a szórás, de ez teljesen érthető: Nem mindegy, hogy egy e-book letöltéséről van e szó, vagy épp egy 100 000 forintos termék megvásárlásáról.

Egyébként is, mit számít, hogy mennyi egy konverzió? Miért releváns ez a kérdés?

Számunkra az a legfontosabb, hogy a Facebook hirdetés megtérül e. Bedobunk 1 forintot, és 1-nél több jöjjön ki a végén…

Azért hadd mondjak néhány példát a teljesség igénye nélkül:

  • Gyűjtöttünk már feliratkozókat 20 ft/ db áron
  • A mi álláshirdetésünkre legutóbb 50+ lelkes fiatal jelentkezett 5843 forintból, ami 120 forint alatti jelentkezési ár 🙂 (Huhh, azóta pedig 3-4 ember jelentkezett üzenetben, hogy ő nálunk akar dolgozni. Durva 🙂 )
  • Állásközvetítő cégnek rendszeresen 3-400 forint között hozunk új jelentkezőket
  • Egy webshop legnépszerűbb termékét, ami több ezer forint értékű, jelenleg 3-400 forint közötti konverziós áron tudjuk eladni


Ez szuper, de akkor mi számít jó, és mi számít rossz konverziós árnak?

Ami megtérül.

Nyilván egy 500 forintos terméknél nem tudsz még 300 forintot se költeni egy konverzióra – viszont ebben az esetben ezt ne Facebook hirdetéssel próbáld eladni.

Azért a 300 forint egy kiemelkedő konverziós ár. Tapasztalat nélkül nem egyszerű elsőre elérni.

Ha konzervatívan gondolkozunk, egy terméknél 1500-2500 forint között konverziós ár elfogadható.

Szolgáltatásoknál sokkal érdekesebb a helyzet: Nagyobb lesz a mozgástered jóval, hiszen kisebb a bekerülési költség.

Ha minket kérdezel, termékeket és szolgáltatásokat is érdemes Facebook hirdetésekkel támogatni. Nem találkoztunk még olyan termékkel / szolgáltatással, amit ne lehetett volna a közösségi média erejével eladni – csak a megfelelő stratégiát kell megtalálni hozzá.

Konklúzió: Megéri Facebookon hirdetni?

Természetesen meg.

A következő teendőd az lesz, hogy pontosan össze kell írnod, melyik termékeden / szolgáltatásodon mennyi az árrés. Ez az a pénz, amit hirdetésekre költhetsz eladásonként.

Ne foglalkozz most még az azonnali nyereséggel… Tudod, ha eléred azt az első vásárlást, és jó a cuccod, vissza fognak jönni – ami neked már ingyen lesz.

Ha pedig szeretnéd értő kezekbe adni a hirdetéseid, vagy segítsünk a stratégia kidolgozásában, akkor írj a hello@marketingflow.hu e-mail címre, vagy jelentkezz a szolgáltatások fül alatt a Facebook és Instagram hirdetések kezelése oldalon!

Remélem, tudtunk segíteni ezzel a cikkel. A megvalósításhoz sok sikert kívánunk. 🙂