fbpx

Biztos tagja voltál már legalább egy Facebook csoportnak, viszont lehet, nem fordult eddig még meg a fejedben, hogy te is létrehozz egyet… főleg nem üzleti célból. Pedig igazán megfontolhatnád!

Plusz értéket adhatsz a csoportok által!

A legnagyobb különbség a Facebook oldalak és a Facebook csoportok között, hogy az utóbbi összehozza a közös érdeklődési körrel rendelkező embereket, nem csak összegyűjti őket.

Kapcsolatépítő funkcióval is rendelkeznek – nagyobb eséllyel kapcsolódnak be a kommunikációs folyamatokba a tagok, gyakrabban reagálnak és kommentelnek, valamint veszik fel egymással a kontaktust.

…Így azt fogják érezni, hogy egy közösséghez tartoznak.

Mindannyian szívesen vesszük körbe magunkat olyan emberekkel, akikkel hasonló az érdeklődési körünk és/vagy van közös pontunk. Ilyen személyekkel könnyeben fogunk beszélgetést kezdeményezni, mivel kevésbé fogunk tartani az elutasítás, vagy a konfrontálódás lehetőségétől. A párbeszédek kezdeményezése és az ezekbe történő bekapcsolódás által egymást segítő, igazi mikroközösségek képesek kialakulni.

…valamint különlegesnek lesznek.

Zárt és privát csoportokban csak azok a felhasználók lehetnek tagok, akiket elfogadunk. Oké, elfogadtuk Pistit. Pisti ezáltal tudat alatt értékesnek fogja érezni magát, hiszen valami volt benne, ami által valaki úgy döntött, hogy tagja lehet a kialakított közösségünknek. “Kiválasztott lett.”

Na de…álljunk csak meg egy percre. Mi a legnagyobb benefit, amire Te szert tehetsz?

Kicselezheted a Facebook algoritmusát.

Hogy mi?

Igen, kicselezheted a Facebook algoritmusát.

Az üzleti oldalak elérése jóval gyengébbé vált az utóbbi időben, ugyanis a Facebook 2018 elején csavart egyet az algoritmusán és az ismerőseink, valamint a csoportok bejegyzéseit helyezte előtérbe a news feedben.

Ezáltal a csoportok felhasználói aktívabbá váltak és több kommentet produkálnak. Ráadásul az UGC is gyakran felüti a fejét!

Röviden és tömören: Facebook csoportok = nagyobb elérés, magasabb engagement.

Na jó, hogy is kell létrehozni egy ilyen csoportot?

Mi sem egyszerűbb! Ha belépsz az oldalra, a baloldali sávban a “Felfedezés” szakaszban keresd meg a “Csoportok” menüpontot! Miután rákattintottál ismét baloldalt kattints rá a “+Csoport létrehozása” gombra!

A “Csoportok” oldalán láthatod, hogy a csoportok kategóriánként böngészhetők, de még személyre szabott ajánlásokat is kapsz és olyanokat is kilistáz, ahol az ismerőseid tagok. A te közösséged is zéró költéssel biztosan ki lesz ajánlva másoknak!

Azon kívül, hogy meg kell adnod a csoportod nevét, be tudod állítani, hogy nyilvános, zárt, vagy titkos közösséget szeretnél létrehozni. A nyilvános csoportok tagjait és bejegyzéseit mindenki láthatja, a zárt, valamint a titkosét nem. A különbség a zárt és a titkos opciók között az, hogy a titkos csoportokat nem lehet a keresőben megtalálni.

A “Leírás” -> “Továbbiak” -> “A csoport beállításainak módosítása” opcióval rengeteg lehetőség tárul eléd.

Azért, hogy mások is könnyedén fel tudják fedezni a csoportot, hozzá tudsz rendelni például egy helyszínt, különböző címkéket, esetleg Facebook oldaladat is.

Meg tudod határozni, hogy csak az adminisztrátorok fogadhassanak el jelentkezőket, vagy akár bárki más is. Ki tudod zárni annak a lehetőségét is, hogy oldalak csatlakozhassanak a csoportodhoz.

A beszélgetést is kontrollálhatod. Eldöntheted, hogy a tagok írhassanak bejegyzéseket, létrehozhassanak chateket, valamint történeteket, de arra is eshet választásod, hogy ne legyen az előbbiekre jogosultságuk.

Ja, és azt is be tudod állítani, hogy a tagok minden közzétett bejegyzésről kapjanak értesítést!

Milyen tartalmakat tegyél közzé, hogy bevond a felhasználókat?

#Tutorialok: Hogyan használd a termékem? Miért hasznos számodra a szolgáltatásom? Hogyan gondoskodj a bőrödről, miután igénybe vetted az általam nyújtott kezelést? És még sorolhatnánk…Ide tartozik minden olyan informatív bejegyzés, ami segít a fogyasztónak termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban, valamint plusz értéket nyújt számukra. “Törődöm veled”, “Szeretném a legtöbbet nyújtani számodra” érzetet keltenek ezek a bejegyzések.

#Q&A: Magyarul kérdések és válaszok. Készíts egy postot, ami alatt feltehetik hozzád intézett kérdéseiket a tagok, majd válaszold meg őket (vagy a legérdekesebbeket, leggyakrabban előfordulókat) élő videóban/videóban/képes postban. Mindenképp vizuálisan.

Másik megoldás, hogy felspanolod a közösséget, hogy igen, ma este 7-kor élőzés lesz, készüljenek, kapcsolódjanak be, és minden kérdésükre választ kaphatnak.

P.s.: a vizuális megoldások közül a videó a legjobb választás ebben a kategóriában.

#Kvíz: Ultimate win-win szituáció. A felhasználók játszhatnak, te pedig sok értékes információt nyerhetsz ki az eredményekből. Persze csak akkor, ha a termékeddel kapcsolatban teszel fel kérdéseket.

#Szavazás: “Igen, a Te hangod is fontos számunkra!” Mitől érezné magát különlegesebbnek egy fogyasztó, mint attól, hogy megoszthatja véleményét velünk a terveinkkel kapcsolatban. Szerinted melyik csomagolás a legjobb? Milyen színt látnál viszont szívesebben az új kollekciónkban? Számodra is segítség lehet ez a végső simításoknál.

#Promonap: Van egy jó ötleted? Hova viszed magaddal a termékünket? Dedikálj egy napot arra, hogy a tagok megoszthassák élményeiket, véleményüket, ötleteiket a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban!

#Discount: Speciális kedvezmény csak a csoport tagjainak! Kell ezt ragozni? Nem hinném!

További tippekért és hasznos információkért kövesd figyelemmel blogunkat, valamint kövess minket Facebookon és Instán!