fbpx

Pénzt termelő hirdetéseket készíteni nehéznek tűnhet.

Pedig ha részekre szeded, az egyes egységei nem annyira bonyolultak. Persze, mindenért tenni kell – semmit nem adnak ingyen, de ha kimaxolod a részegységeket, akkor hátradőlhetsz: Innen már csak csinálni kell – és valóban eredményes hirdetéseid lesznek.

Ez a cikk elsősorban a hirdetés kreatív részére, vagyis a képek szerkesztésére, és szövegírásra koncentrál, de röviden belenézünk a technikai, stratégiai részébe is – arról több részletet más, belinkelt cikkeinkben olvashatsz.

Vágjunk bele!

Hirdetések stratégiája – az alfa és omega

Valójában minden itt kezdődik. Ha van egy marketingstratégiád, ami alapján felépíted a hirdetéseket, akkor közepesen sz*r kreatívokkal is pénzt fogsz termelni. Ha nincs, akkor nem. Ilyen egyszerű.

Bevallom, nincs mindig időm a saját hirdetéseinkkel foglalkozni (suszter cipője), pedig én viszem őket házon belül.

Mégis: Jól átgondolt, megfontolt marketing stratégiával megyünk előre. Lehet, hogy tudnék pár ezer forintot faragni a költségeinken havonta, vagy épp 1-2 ügyféllel többet szerezni jobb beállításokkal, szövegekkel… Azonban még így is sok új ügyfelet hoz a RENDSZERÜNK.

Mert ez az egész a rendszerekről szól.

Arról, hogy hogyan jut el egy idegen onnan, hogy nem ismer téged és a problémáját, odáig, hogy imád téged, és mindent meg akar venni tőled – de legalább a főterméked (,ami nálunk például a hirdetéskezelés, nem meglepő módon).

Nem kell ehhez agysebésznek lenni, hogy tudd: Előbb könnyen fogyasztható anyagokat kell mutatni az ismeretleneknek, utána egyre inkább mehetsz a hardcore szakmai tartalmak irányába – így lesz végül valaki a vásárlód.

Na, ehhez kell rendszert építened.

Célközönség

Fontos a hirdetéseknél a célközönség? Igen.

A technikai beállításokon sok múlik? Igen is, meg nem is.

Ha nem vagy tisztában az egyéni és hasonmás célközönségekkel, ha nem tudod, hogyan hozz ki többet a demográfiai alapú célzásból, akkor ezen sürgősen javítanod kell.

Viszont hiába tudod tökéletesen a technikai beállításokat, ha nincsenek BUYER PERSONAid. Ők azok a tipikus vásárlók, akik mindig vásárolnak (/vásárolni fognak) nálad. Ha őket nem ismered alaposan, nincs semmid – és csak vaktában lövöldözöl.

Egyéb technikai beállítások

Rengeteg módon lehet cizellálni egy hirdetést, és a tréningjeinken több száz technikai beállítást szoktam bemutatni a résztvevőknek – erről részletesebben itt olvashatsz.

A hirdetés kreatív része: Facebook hirdetés szövegírás, képszerkesztés

Elérkeztünk a cikk lényegi részéhez.

Ha nem készítettél még soha hirdetéskreatívot, akkor főzz le magadnak egy teát / kávét, gondold végig az életed pár percben, és gyere vissza utána – mert szükség lesz a teljes koncentrációdra a következő percekben.

A kreatívon nagyon sok múlik, hiszen ez egy mikromomentum az értékesítésedben: Itt próbálod rávenni az embereket, hogy csináljanak valamit:

  • Kattintsanak
  • Osszák meg, kommenteljesen, kedveljék
  • Csak szimplán olvassák el
  • Nézzék végig a videód
  • Jelöljenek vissza egy eseményt
  • Vásároljanak

Miért nehéz ez?

Azért, mert a fentiek a legtöbb esetben időbe (és/ vagy pénzbe) kerülnek az embernek.

Manapság, amikor az időnk a legdrágább valuta – ráadásul az emberek is kezdenek erre ráébredni – 3x meggondoljuk, hogy milyen videót nézünk végig, vagy milyen cikket olvasunk el.

Facebook hirdetések szövegezése

Még mielőtt belevágunk le kell szögeznem: A szövegírás mára már egy külön szakma lett.

Ez persze nem azt jelenti, hogy szövegíróra lesz szükséged a profi hirdetésekhez, csupán szeretném, hogy komolyan vedd a feladatot.

A szövegírásba bele kell tanulnod.

Ha belekezdesz, nem leszel holnapra az élet császára – de napról napra fejlődhetsz benne.

Beletanulni úgy fogsz tudni – mint ahogy a legtöbb tevékenységbe – hogy a gyakorlatban csinálod. Cikkek olvasása csak akkor segít ebben, ha rögtön kipróbálod, teszteled azt, amit tanultál.

Ezért nézz fel most egy pillanatra a képernyőről, és ígérd meg magadnak:
1. Kijegyzetelem a lényeget
2. Ki fogom próbálni, amit tanultam. Le fogom tesztelni, hogy mi működik nekem (az én vállalkozásomnál) a legjobban.

Címsor írás Facebook hirdetésekhez

Sokan azt gondolják, hogy a címsor írása a Facebook hirdetéseknél csak a Főcímet – azaz a kép alatt lévő szöveget teszi ki.

Én ezt máshogy tanítom.

Nyerj egy konzultációt, és további értékes nyereményeket!

Címsornak számít a szöveg elején lévő rövid, pár szavas, figyelemfelkeltő mondat is.

Mutatom, hogy a mi szisztémánk szerint ez hogyan néz ki:

Mint mondtam, a szövegírás külön szakma, én pedig nem tartom magam szövegírónak – de egész jól másolok meglévő rendszereket. 🙂

Nézzünk néhány símsor sablont, amit érdemes lehet Neked is kipróbálnod:

  • Így [cselekvés] [számszerű eredmény] [tárgy] [idő] – Így dupláztuk meg egy ügyfelünk hirdetési eredményeit fél év alatt
  • [Cselekvés], mint [ember, akire felnéznek] – Eddz úgy, mint Kathi Béla!
  • [Emberek, akire felnéznek] elárulják, hogyan [csinálják a vágyott eredményt] – Kim Kardashian elárulja, hogyan fogyott le 4 hét alatt 10 kilót
  • Megmutatom, hogyan [cselekvés, amire vágyik] – Megmutatom, hogyan hirdess eredményesen Facebookon
  • Ha nem [csinálsz valamit], [idő] utálni fogod magad! – Ha nem hirdetsz Facebookon, 1 év múlva utálni fogod magad!
  • [Iparágad] legnagyobb tévhite – A fogyókúrázók legnagyobb tévhite
  • [Szám] jel, hogy muszáj [cselekvés] – 3 jel, hogy muszáj hirdetned Facebookon
  • Titok: Így [cselekvés] [eredmény / időtáv] – Titok: Így vírustalanítsd a géped 20 perc alatt
  • Amit minden [buyer personád] tudnia kell(ene) a [valamiről] – Amit minden szülés előtti Nőnek tudnia kellene a szoptatásról
  • Hogyan [eredmény], amikor [várható kihívás]? – Hogyan fogsz edzeni, amikor fáradtan mész munka után?
  • Hogyan szüntesd meg / oldd meg a [várható kihívás]t? – Hogyan oldd meg az edzés előtti fáradtságot?

Ezen kívül mi gyakran használjuk címsornak a…

  • Termék
  • Termék + buyer persona
  • Termék + legfőbb előny

kombinációkat is.

Egy példa a másodikra:

Többek között az elhelyezések miatt is érdemes úgy tekintened az első sorra, mint egy címsor, hiszen ha Instagram hírfolyamban is megjelenik a hirdetésed, akkor például a normál címsorodat ott nem fogja látni a célközönség. 🙂

Törzsszöveg írás Facebook hirdetésekhez

Legalább annyira fontos, hogy a címsorodat jó törzsszöveg kövesse, mint a megfelelő címsor megírása.

Általában a törzsszövegeink felépítése a következő módon néz ki:

  • Címsor (2)
  • (Features) + benefits [tulajdonságok és előnyök)
  • CTA (call to action – cselekvésre felszólítás)

A második sort olyan szempontból zárójelbe lehet tenni, hogy nem minden hirdetés kreatívnál használjuk.

Minél bonyolultabb egy termék, annál jobban racionalizálnod kell a végfelhasználó fejében a döntést – erre pedig tökéletesen alkalmas egy features -> benefits leírás.

Mutatok egy példát:

Ez a sampon rózsaillatú -> Tehát nem leszel büdös a holnapi randevún -> Lehetőség szerint nem üldözöd el életed szerelmét.

(Nem, nem szoktunk ilyen direkt szövegeket írni [kivéve, ha a célközönség megengedi], de azt akartam, hogy megmaradjon a példa jól a fejedben. Remélem sikerült.)

Call to action példák:

  • Kattints a képre további infókért!
  • Nézz rá a termékre MOST!
  • Szeretnéd tudni, mi mindent tartalmaz még? Kattints a képre a részletekért!
  • Jelentkezz MOST a gombra kattintva!

Általános tanács a szövegírás kapcsán: Ezek csak formulák. A Te céged, a Te célközönséged. Valószínűleg, ha ismered őket, tudod a nyelvjárásukat, sokkal jobbat fogsz tudni írni (idővel!).

Hogyan készíts szép képeket a Facebook hirdetéseidhez?

Nem fogok hazudni, nem vagyok egy képszerkesztő varázsló.

Épp egyik kolleganőm se volt kéznél a cikk írásakor, ezért a fent szerkesztett Címsoros kép olyan is lett, amilyen – ennek viszont csak egy szisztéma megértése volt a célja.

Te most a hirdetéseid képeit szeretnéd megszerkeszteni. Ezeknek KELL felkeltenie az érdeklődést. Velük fognak először találkozni a vásárlóid, NEM VELED. Így állj a képekhez. Ők a hírvivőid, értékesítőid.

Amikor nem kell szerkesztened…

A legegyszerűbb helyzet, amikor nem kell képet szerkesztened, és úgy is király hirdetést tudsz csinálni.

Erre példák:

  • Az amúgy is népszerű terméked remekül be lett fotózva, így magával a termékképpel hirdetsz
  • Egy általános cikket hirdetsz a weboldaladon, és szuper képet tudsz választani a Facebook stockphoto gyűjteménykéből (ami egyébként shutterstock, az egyik legjobb ilyen képhalmaz az interneten)
  • Találtál egy remek stockphoto weboldalt, ahonnan választottál 10 szuper képet a hirdetéshez. (néhány példa: Pexels, Pixabay, Unsplash)

Mi azonban a fenti esetekkor is gyakran szoktunk szerkeszteni a képeken, legalább arculati elemeket rárakni (saját színek és esetleg logo), hogy felismerhetőek legyenek a hirdetéseid, barátkozzanak vele a leendő vásárlóid.

Amikor muszáj szerkesztened, de nem értesz hozzá

Amikor még egyedül dolgoztam, és muszáj volt képeket szerkesztenem, akkor találtam rá a Canva.com oldalra.

Ez a legjobb lehetőség abban az esetben, ha nem értesz a PhotoShop-hoz (miközben persze azért szorgalmasan elkezdesz beletanulni a legjobb képszerkesztő programba).

A Canva rengeteg sablont biztosít:

Ráadásul a szerkesztés is roppant egyszerű benne:

Mindezt nagyon méltányos áron: Ingyen.

Van előfizetése a Canva-nak, de még nekem se volt rá soha szükségem marketingesként.

Amit készítettem Canva pályafutásom során a szerkesztőben:

  • Facebook poszt
  • Facebook hirdetésekhez kép
  • Facebook event kép
  • Instagram poszt
  • Facebook borítókép
  • YouTube indexkép
  • Blogposzthoz képek

Ha pedig nem elég Neked a Canva, és valamilyen szinten értesz a PhotoShop-hoz – de nem szeretnél még előfizetni – akkor van a nagy Adobe programnak egy lebutított, internetes, ingyenes változata: A Photopea.

Mivel soha nem voltam egy PhotoShop guru, ezért a munkatársaim hívták fel a figyelmem, hogy vannak különbségek a PhotoShop és a Photopea között – de valamit valamiért.

Konklúzió: Mi legyen most?

Ha az emberek 95%-hoz tartozol, akkor ezt a cikket inkább gyorsan átfutottad, és keveset jegyzeteltél belőle.

Gondold át, hogy mi az amit biztosan hasznosítani tudnál, melyik rész volt számodra a legértékesebb…

Ezek után jönnek a konkrét lépések:

  1. Írd ki a legfontosabb részleteket, amiket tanultál a cikkből (pl. címsorok, törzsszövegírás, vagy képszerkesztés)!
  2. Írj egy konkrét teendőlistát ezzel kapcsolatban!
  3. Adj a teendőkhöz egy megfelelő óraszámot, ami alatt biztosan meg tudod csinálni a teendőket !
  4. Vidd fel a naptáradba a teendőket! Szánj rá dedikált időt, mert így fogod tudni megcsinálni. (Tapasztalat. Ami nincs benne a naptárban [vagy nálunk ASANA projektmenedzsment szoftverben], az nem is létezik.)

Remélem, hogy ezzel a rövid cikkel tudtam segíteni, mert a hirdetéseid kreatív része tényleg nagyon fontos terület.

Ha ebből kihozod a maximumot, az már szemmel látható eredményt fog hozni a vállalkozásodnak.

Sok sikert hozzá!