Lehetne top30 vagy akár top100-as listát csinálni? Lehetne. Ez az a cikk lesz? Nem. Elmondom miért: mert van az ún. KISS mozaikszó. (nem együttes, nem csók)

Keep

It

Simple

Stupid

Annyit jelent, hogy “tartsd egyszerűen”, “legyen minél egyszerűbb”. Miért fontos ez? Azért, mert mindenki mesterséges intelligenciával megtámogatott überszuperzseniálisCRM, meg automatizált, szegmentált sales pipeline-okban gondolkodik, mert van az a lépéskényszer, hogy “nem szabad lemaradni”, haladni kell a korral, a konkurencia már ezt használja jajjajjjajj. Ez igaz is, de…

Nem szabad eszközöket ráerőltetni a folyamatokra, hanem a megfelelő és JÓL működő folyamatokhoz kell a legjobban illő eszközöket választani


Ne ess bele abba a hibába, hogy 50 szoftverre van előfizetés, alig alig használod ki a kapacitásukat, de megvan az az érzés, hogy “dejó… nem maradunk le, a legkorszerűbb szoftverekkel marketingezünk”.

Akkor állj neki szoftverből bevásárolni, ha

  • már előtte manuálisan le van tesztelve a folyamat, a működés
  • tudod, hogy ez hogy támogatja a stratégiai céljaidat
  • elkötelezett vagy, tudod, hogy ezt használni fogod még 6 hónap múlva is akár
  • van felelőse, aki kezeli
  • elemzitek a kinyert adatokat (ez azt jelenti, hogy előre meghatározott mérőszámokat ellenőriztek, nem azt, hogy legeneráltok havonta vagy hetente egy pdf-et)

Ezek nélkül (főleg magasabb havidíjú) szoftverelőfizetést én nem javasolnék, de mindenkinek a saját felelőssége, hogy mire szeretné költeni a pénzét.

Az összeszedett szoftverek a belépő szintű szoftverek azoknak, akik az automatizálással ismerkednek, és kis összeggel szeretnének ebbe beszállni. Ezeket mi is napi szinten használjuk, azok a szoftverek kerültek be a válogatásba, amiről tudunk hitelesen nyilatkozni.

Recurpost

Mi ez?

Ez egy hatalmas könyvtár a saját posztjaidból, amiket automatikusan rotálhatsz meghatározott paraméterek alapján.

Mit csinál?

Egy fix halmazát a kontentjeidnek folyamatosan rotálja. Ha elég sok tartalmat töltesz fel, és nem napi 5-öt szórsz ki, akkor elég ritkán ismétlődik majd bármi is. Pl. 30 tartalmat feltöltesz és heti egyet posztoltatsz ki. Az azt jelenti, hogy 30 hetente fog ismétlődni, de heti 1 tartalmad akkor is van, ha 30 hétig semmit nem csinálsz.

Tehát: általad meghatározott tartalomcsoportokból, általad meghatározott idősávokban, általad meghatározott gyakorisággal autmatikusan posztol Instagramra és/vagy Facebook-ra. Instagramon azért nem annyira gördülékeny még a dolog, mert telefonon le kell okézni a push üzenetet. Ez még rendben is lenne, de van, hogy az Instagramra nem “jegyzi meg” a poszt szövegét, csak a képet. Facebookon tapasztalataink alapján tökéletesen működik eddig.

Kinek jó?

Annak, akinek már most van 20-30+ kész, örökzöld tartalma, amit fel tud tölteni ÉS nincs végtelen ideje tartalomgyártásra.

Árak

Az ingyenesről azt gondolom, hogy ez bőségesen elég az első időszakra. Nehéz átlépnie sok magyar vállalkozásnak a 100 beütemezett tartalmat a content libraryban és a napi 10 beütemezett posztot.

Aki szeretne több social media accountot kezelni, és sokkal több kontentet, esetleg még user kezelést is szeretne, azoknak pedig a havidíj elég jó ár-érték arányú véleményem szerint, mert nekik nem ennyi megtérülést hoz, ha ilyen komolyan foglalkoznak a tartalommarketinggel.

2019. 05. recurpost árak

Buffer

Mi ez?

Egy magas szintű crossplatform tartalommenedzselő eszköz akár tízfős csapatoknak is. Platformok, amiket kezel:

  • Facebook oldal
  • Facebook profil
  • Instagram oldal
  • LinkedIn oldal
  • LinkedIn profil
  • Pinterest
  • Twitter

Mit csinál?

Előre ütemezett idősávokban, a kiválasztott platformokra posztol automatikusan. Nem csak a posztolás terhét veszi le a válladról, hanem a tartalomgyártás folyamatát is segít menedzselni azzal, hogy több állapota van a tartalmaknak:

  • Piszkozat (Draft)
  • Elfogadásra vár (Awaiting approval)
  • Elfogadva (Approved)
  • Posztolásra vár (Queue)

Az egyes oldalakhoz és státuszokhoz hozzá tudsz rendelni hatáskört is. Pl. XY csak draftot csinálhat és mondjuk összesen 2 ember posztolhat, a többiek csak tolják be a tartalmat és aztán az adott felelős majd lektorálja és beütemezi.

Kinek jó?

Akkor is elég nagy szolgálatot tesz, ha pl. 2-3 főnél nagyobb csapat van, akik közül van, aki csak posztot készíthet, és van, aki a posztolásért felelős, akkor tökéletesen lekezelhetők ezek a jogosultsági körök is, és az egész tartalomgyártási folyamat.

Nem csak nagy csapatok tudják élvezni az előnyeit, hanem azok is, akik több platformra és/vagy több oldalra szeretnének posztolni, mert mondjuk egy országos, vagy régiós hálózatról van szó, aminek akár 50 Facebook oldala van mondjuk. Az egyik legnagyobb előnye, hogy egy helyről lehet menedzselni a tartalmakat és az ütemezésüket is.

Árak

2019. 05. buffer.com árak

Az egyik ügyfelünknél a Medium Business (199 USD) csomagot használjuk, igaz, ők egy elég nagy cég, de ez bizonyítja, hogy egy magyar cégnek is megérhet ennyit. Ott kb. 30 Facebook oldalt és 20 Instagram oldalt kezelünk, amire rémálom lenne manuálisan posztolni. Egy félállású diák munkaidejét simán vinné, ráadásul kipróbáltuk és a Facebook spammernek észlelni azt, aki ugyanazt a tartalmat 30 Facebook oldalra kiteszi rövid időn belül…

Like Inviter

Mi ez?

Ez egy Google Chrome bővítmény, ami segít organikusan lájkokat szerezni.

Mit csinál?

Azokat az embereket, akik lájkolták egy posztodat, felkéri, hogy legyen a követőd. Ez manuálisan is elvégezhető, csak egy fokkal kellemesebb addig kávét inni, és nézni, ahogy egy script csinálja helyettünk (konkrétan lekattintgatja, szóval végig kell nézni, nem a háttérben fut).

Kinek jó?

Bárkinek, akinek napi 5 lájknál több érkezik a posztjaira.

Árak

Aki nem akar 45 dollárt kockáztatni, az egy hónapra kipróbálhatja, milyen. Előtte persze az ingyenest érdemes megnézni, annak annyi a hátránya, hogy az olyan, hogy egy darab posztot kiválaszthatsz, és ott mindenkit meghív. A lényeg persze az, hogy ő maga megy végig a posztokon és neked nem kell egyesével kijelölni a posztokat.

Egyszeri fix 45 USD-t szerintem bőven megér, annyira, hogy mi már harmadszorra vesszük meg, mivel nem lehet áttenni egyik gépről a másikra (én legalábbis nem tudtam), hiába a Chrome fiók, ezt a bővítményt nem hozza át másik gépre bejelentkezéskor).

Facebook pixel helper

Mi ez?

Ez egy Google Chrome bővítmény, ami segít ellenőrizni a Facebook pixel helyes működését egy weboldalban. Nem csak a tiédben, a konkurencia oldalát is megnézheted, bizony! 🙂

Mit csinál?

Megnézi és kiírja, hogy az adott oldalban megfelelően van-e telepítve a Facebook pixel (azaz tudsz-e remarketingelni, vagy sem). Ha valami nem működik jól, akkor itt hibaüzenetet kapsz.

Kinek jó?

Mindenkinek kötelező, aki hallotta már a “remarketing” szócskát, tudja is mi az, és remarketing kampányokra készül a közeljövőben.

Másrészt meg nem rossz megnézni, hogy a konkurensednek vajon van-e pixele, csak a kíváncsiság kedvéért 🙂

Árak
Ingyenes 🙂

.

Adespresso

Na, hát ez olyan, mint egy svájcibicska, külön posztot is megérne, és saját képzéseik is vannak, hogy hogyan kell használni, úgyhogy én itt most csak nagy vonalakban fogom elmondani, mit tud, kinek jó stb.

Mi ez?

Ez a Facebook hirdetések cheat kódja. A marketingasszisztensek gyilkosa. Magas szintű automatizációt tesz lehetővé a hirdetéseket illetően, amivel rengeteg időt takaríthat meg neked, vagy annak aki kezeli a hirdetéseket.

Mit csinál?

A funkciókat felsorolhatnám, de inkább néhány felhasználási területet mondok:

  • automatikusan meghirdeti a legnépszerűbb tartalmakat: be tudod állítani, hogy X like /komment felett mondjuk hirdesse meg a remarketing célközönségednek napi 3000 Ft-tal az összes posztot (tehát egy bizonyos küszöbérték felett)
  • automatikusan meghirdet bizonyos kulcsszavakat tartalmazó posztokat: ez akkor lehet jó, ha mondjuk minden “akció” szót tartalmazó posztot meg akarsz hirdetni 3 napon keresztül 10.000 Ft-tal azoknak, akik már jártak a kosároldalon. Akkor is jól lehet használni, ha több termékcsaládod van, azoknak eltérő célközönsége van. Egyesével egyszer beállítod, hogy amibe szerepel a “kutya” “kutyák” “eb” “kutyus” szó, az a kutyás célközönségednek menjen hirdetésre, amiben az “aranyhal” “aranyhalak” “halacskák” szó szerepel, az meg az aranyhalas célközönségednek – ha például díszállat-kereskedő vagy.
  • szeretsz A/B tesztelni? Nagyon jó. Ha elég büdzsével dolgozol, akkor 40-50 hirdetésváltozatot pillanatok alatt létre tudsz hozni, és el is tudsz indítani. Ne feledd, hogy a hirdetésekre jutó minimumösszeget el kell érni, így az Adespresso kérni fogja a hirdetéscsoportra vonatkozó minimumösszeget, ami alatt nem fogsz tudni hirdetni. Erre készülj lelkileg, mert könnyen napi pártízezer lehet a hirdetési költség, ha elszabadulsz a változatok számával!

Kinek jó?

  1. Annak, aki már manuálisan A/B tesztelt, de megunta.
  2. Akinek sok-sok tartalma megy a newsfeedbe, és ezeket célzottan szeretné is meghirdetni, de nincs kedve egyesével beállítani hirdetéskezelőben (Ugye a boost posztot nem akarod használni? Oké, én is így gondoltam.)

Árak

Látszik az Adespresso árazásából, hogy nem kishazánk méretére vannak szabva árai:

2019. 05. – adespresso árai

A 3000 USD (kb. 1 millió forint) hirdetési költség HAVONTA sokak számára nem realitás, ezért a 49 USD havidíj sem az. Sok cégnek ez aránytalanul sokat elvenne a hirdetési büdzséjéből (vagy összesen ennyit nem is költ hirdetésre akár…). De kishazánk a Rubik kocka otthona, nem véletlen van ennyi híres tudósunk, megtaláltuk magunknak az Adespresso University csomagot.

19 USD / hó, havi 500 USD mértékű költésig

Ez szerintem a magyar vállalkozások nagy részének, akik az autmatizációval szeretnének ismerkedni, teljesen kielégítő, és amint magasabb összegeket szeretnének elkölteni, már jócskán megéri nekik drágább csomagokat, vagy drágább szoftvereket megfizetni.

Kivitelezésre fel!

Amit mindenkinek ajánlok, az az, hogy ha van olyan folyamat, amit egy az egyben azonnal megold valamelyik szoftver, akkor az ingyenes vagy belépő szintű változatát próbálja ki, mert megéri. Ha minden nap csak 1 percet foglalkozol valamivel, az egy év alatt (munkanapokkal számolva) minimum 4 óra. Ha minden nap 5 percet foglalkozol valamivel (vagy egy munkatársad), akkor már 20 óráról beszélünk. Ezek a szoftverek nálunk abszolút megtérülnek, emellett pedig a mentális terhelést is csökkentik.

Nos, te melyikkel kezded a kivitelezést? 🙂

Nem fér bele egyszerre az összes eszköz a céged marketingbüdzséjébe? Itt összegyűjtöttünk egy pár hasznos tippet arra, hogy hogyan marketingezz0 Ft-ból.

Ha nem csak a munkád szeretnéd megkönnyíteni, de vágnál a költségeidből is, olvasd el ezt a cikket.

Kérdésed van a Facebook eszközök használatával kapcsolatban? Írj nekünk!

Telefonszám