fbpx

“Nem like-olnak, mit csináljak?”

Az összes közösségimédia-felületen – természetükből adódóan – folyamatosan esnek az elérések.

Ez azt jelenti, hogy egyre kevesebb emberhez jutnak el a posztjaid. Van 10 000 követőd, és tavaly még elértél belőlük átlagosan 800-at posztonként, most meg már az 500-nak örülhetsz.

Miért történik ilyesmi?

Ennek próbáltunk utánajárni a cikkben.

1. Nagyobb a verseny

Egy tavalyi cikk szerint több, mint 80 millió céges Facebook oldal létezik már. (Becslésem szerint ez már bőven 100 millió felett lehet.)

Mit jelent ez abban a világban, ahol rengeteg céges oldalt, híres személyt követünk és kedvelünk?

Minden egyes elérésért öldöklő verseny folyik.

A Facebook folyamatosan abba az irányba fejleszti az algoritmusát, hogy a lehető legérdekesebb posztokat mutassa meg Neked felhasználóként.

Mit jelent ez?

Azt, hogy ha béna posztokat készítesz, nem fog eljutni a követőidhez.

Röviden: úgy működik a szisztéma, hogy először a TOP követőidnek mutatja meg a posztjaid. A TOP követőid azok, akik mindent kedvelnek, mindennel interakcióba lépnek az oldaladon. Ha nekik tetszik, eljuttatja még több követődhöz, ha nem, akkor a posztod elsüllyed, mint a Titanic.

Mit tehetsz ez ügyben?

Készíts minőségi tartalmat, és a követők imádni fognak.

2. Igazi, minőségi tartalmak megjelenése

Egyre több cég gyárt valódi, minőségi tartalmat – bár ez a tendencia főleg 2019-ben indult el Magyarországon.

Minél nagyobb a verseny, annál nehezebb kitűnni.

Manapság a social media kommunikáció elengedhetetlen a legtöbb cég életében, ha szeretne életben maradni.

Ez felhasználóként király, végre tényleg szórakoztatnak a brandek – kisvállalkozóként pedig nehéz.

Mit tehetsz ez ügyben?

Semmiképp ne másold a nagyvállalatok kommunikációját.

Legyél egyedi, tedd bele a személyiséged a céges posztokba – mert az emberek végső soron mégiscsak emberektől szeretnek vásárolni.

3. Az algoritmus tényleg napról napra fejlődik

Ez nem vicc.

Nagyon durva fejlődésen ment keresztül a Facebook algoritmusa.

Nézzük meg, miket vesz figyelembe minden posztnál, mielőtt eldől a ,,sorsa”:

Ebből már láthatod: rengeteg dolognak meg kell felelned ahhoz, hogy a Facebook ,,jól bánjon” a posztjaiddal.

Ami nehezítő tényező még: egy vállalkozás nem csak a többi vállalkozással versenyez a hírfolyamban elfoglalt helyért, hanem

  • Az összes emberrel
  • Csoportokkal
  • Hirdetésekkel

is. Apropó, hirdetések:

+1: A hirdetések aránya megnőtt a hírfolyamban

A buffer adatai szerint 2014 óta háromszorosára nőtt a hirdetések aránya a hírfolyamban.

Mit is jelent ez?

Azt, hogy 2014-ben még csak 5-6% volt ez az arány, mára 16-18% lett.

Vagyis minden 6. poszt, amit a Facebookon böngészve látsz, mára már hirdetés.

Nincs ezzel gond igazából, hirdetőként mi kifejezetten örülünk ennek. Azonban ezzel is csökken az organikus posztoknak fenntartott hely Facebookon.

Konklúzió, vagyis mit tudsz tenni, hogy legyen helyed a hírfolyamban?

2019-ben egyre több vállalkozó megérti, hogy nincs ingyen ebéd.

Nyerj egy konzultációt, és további értékes nyereményeket!

Mára már nemcsak új emberek eléréséhez kell fizetned a Facebooknak, hanem gyakran a követőid eléréséhez is.

Hogy ez baj-e?

Nem, sőt, ez egy lehetőség.

Jól látszik, hogy a vállalkozások nagy része még mindig nem hajlandó hirdetésekért fizetni, és ez lehetőség azoknak, akik hajlandóak.

Értelemszerűen úgy kell kalkulálnod az áraid, hogy marketingköltséged lesz minden terméken – viszont a marketingre érdemes befektetésként tekinteni.

Hosszútávon a marketing előrelépést eredményez, nagyobb ismertséget a vásárlók körében, visszatérő vevőket, nagyobb árbevételt, és ennek következtében nagyobb profitot.

Ha még nem hirdettél Facebookon, és szeretnél elindulni ezen az úton, mindenképp nézd meg a Facebook marketingről szóló Podcastunk:

Flowcast V. rész – Amit a Facebook hirdetésekről tudnod kell 2019-ben

Ha pedig úgy vagy vele, hogy szívesen dolgoznál velünk a hirdetéseiden, vagy tanulnál tőlünk, jelentkezz ezen az oldalon: Szolgáltatások

Remélem, tudtunk segíteni egy kicsit jobban átlátni, hogy miért csökkennek az eléréseid, vagyis miért jutsz el egyre kevesebb emberhez Facebookon. Nincs más hátra, mint a megvalósítás, ehhez pedig sok sikert, és még több kitartást kívánunk!

Nincs ötleted arra, hogy mit posztolj? Olvasd el ezt a cikkünk!
Megkönnyítenéd a Facebookos marketinggel való teendőid? Akkor ez a cikk neked szól.