2775 Instagram poszt, több mint 157 ezer követő és napi 5-15 friss sztori – ezek a számok jellemzik Dr. Tavakoli Instagram fiókját: a plasztikai műtétre készülő nők pedig imádják.

A számok sosem hazudnak: A több százezres fiókoknál általában örülhetünk az 1%-os engagement ratenek (azaz ha 1% kedveli a posztunk a követők közül), az ausztrál doki pedig többször hoz akár 50%-os videómegtekintéseket, mint gondolnád.

Persze egy átlagos posztja neki se hoz 1-3 ezer kedvelésnél többet, de látszik, hogy a követőit nem Indiából vásárolta. A rengeteg poszt mögött tudatos tervezés, és kitartó munka áll – ennek mentünk most utána.

Te mikor posztoltál utoljára fixen, tervezetten, ütemezetten?

Tavakoli az utóbbi 2 hónapban naponta átlagosan 1.2 posztot rak ki – és kihagyás valószínűleg csak nagyon indokolt esetben történik.

Legtöbbször egy poszt kerül ki naponta, nagyon ritka, amikor ez a szám eléri a kettőt – a nullát pedig szinte soha.

A “titok” egyik összetevője egyértelműen a tudatosság, tervezettség, és a munka véghezvitele. Tisztán látszik, hogy a doktor úr tartalomnaptár szerint dolgozik.

Tavakoli győztes posztjai: ismeri a vevőket

Érzi, hogy milyen tartalmakra vevők a követői, hiszen ugyanazt a 3-4 tartalomtípust figyelheted meg folyamatosan:
– Egész beavatkozást bemutató videók
– Before after videók (képek átmenetes videóként)
– Személyes tartalmak (család, hobbik, stb)
– Csak műtét utáni kép, mozgókép, videó, boomerang videó

Lényegtelen, hogy tanácsadó segítségével, vagy ösztönösen, de ráérzett: Nagyon hatékony kommunikáció lehet folyamatosan vásárlói eredményeket, véleményeket megosztani, hiszen ilyenkor az eredmény tényleg magáért beszél.

Nem is kérdés, hogy egy műtétre készülő nő egyik félelme lehet az, ha a műtét esztétikailag sikerül rosszul. Ezt a félelmet, bizonytalanságot nagyon egyszerűen le lehet küzdeni eredmények transzparens bemutatásával.

Külön élmény marketingesként figyelni, hogy ezt képek helyett videókkal teszi meg. Sokkal könnyeben befogadható tartalomformátum a kép helyett a videó, könnyebb fogyasztani a legfrissebb kutatások szerint. (Különösen a rövid videókat.)

3+1 tipp, amit érdemes átvenned Tavakolitól

Tervezz előre a tartalmakkal

Ha sok tartalmat szeretnél gyártani hosszútávon, akkor érdemes meghatároznod tartalomtípusokat – mi is így szoktuk kezdeni 1-1 ügyfélnél.

Ez biztos baromi száraznak hangzik, és nem is olyan izgalmas, mint egy hiperszuper tartalomtípus, ami megoldja az összes problémád (sic!), de működik.

Nem véletlen húztam át, a hiperszuper tartalomtípus nem létezik.

Ha mégis létezne, gondolod, hogy itt az irodánkban írnám épp ezt a cikket, és nem a tengerparton üldögélnék Balin milliárdokkal a bankszámlámon? Jó vicc. 🙂

A marketinges sem tudja előre, hogy melyik tartalmad lesz virális, csak nagyobb eséllyel tippeli meg, mint te.

Milyen tartalmakat érdemes gyártanod?

  • Werk tartalmak – Tavakolinál: épp műt
  • Előtte-utána: Eredmények, amit elértél az ügyféllel – Tavakolinál az előtte-utána ügyfélképek
  • Vásárlói visszajelzések
  • Idézetes képek
  • Gyakran ismételt kérdések megválaszolása, videóban pl

Ezen kívül még több tucat tartalomtípust össze tudsz szedni. Fontos még mérni, hogy melyik fajta posztok működnek nálad a legjobban – a legjobb mérőszámok nyilván az interakciók lesznek az Instán.

Használj videókat

Triviálisnak tűnhet, de 2019 egyik legjobb tartalomtípusa a videó.

Nagyon könnyen fogyasztható, nem igényel különösebb elköteleződést – erre a Te videóidnak is törekednie kell.

Az már csak bónusz, hogy Nálad sincs szükség túl nagy elköteleződésre, hiszen manapság videógyártásra tökéletesen megfelel az okostelefonod, és egy ingyenes applikáció is rá.

Gondolj bele: Egy komplett forgatási felszerelés lapul a zsebedben. Használd ki!

Növeld Instagram sztorikkal az elköteleződést!

Az Insta sztorik egyre alkalmasabbak arra, hogy interakcióba lépj a követőiddel, hiszen:

  • Lehet szavazást indítani
  • Kérdezz-felelekre is alkalmas
  • A sztorikra egyszerű válaszolni

Tavakoli gyakran használja a kérdezz-felelek funkciót, az emberek pedig imádják.

A legfontosabb: Csináld!

Mindegy mennyi szuper tanácsot olvasol el az interneten, vagy hány hasonló cikket, a nap végén úgyis az fog számítani, hogy megcsináltad e, vagy nem.

Kezdj bele, rakd ki a posztokat (nem baj, ha nem tökéletes, sőt: annak is megvan a maga bája).

Egy idő után bele fogsz jönni, egyre jobban érzed tartalmilag, esztétikailag a posztokat és a célközönséged igényeit is.

A lényeg, hogy vágj bele ma, mert munka nélkül biztos nem tudsz szuper Instagramot felépíteni.

Azért építünk Instát, mert márkát akarunk. Azért akarunk márkát, mert az folyamatos vásárlókat fog hozni nekünk. Ez a lényeg.

Nem tudod, hogyan kezdd el az Instagram-kommunikációt? Itt segítséget kaphatsz hozzá. Ha pedig kalkulálnál, hogy mennyibe kerül manapság képben lenni online marketingből, olvasd el ezt a cikket!